Las gramaris de la contestaci’

Las gramaris de la contestaci’, « les grammaires de la contestation » per lu titre originau es un libre de la Irèna Pereira.

‘La es estada persentada ad una serada de promoci’ de son libre coma filosòfa mai de las specificaci’s dins la sociologia e la politica. ‘La marcha coma los e las de l’Alternativa Liberticida* 🙂

L’eideia dau libre eississet ne’n 2007, apres la recomposici’ de la gaucha, afè, a man mança de l’esquera. Es bastit coma un guide** de la gaucha radicala e non pas de l’eistrema gaucha, la gaucha radicala coma un corrent contre lu socialisme liberau, lu PS per iò dire tot-emb-d-una. ‘La ‘nalisa coma la gent s’organisan colectivament, tras los sindicats, los pertits politiques, per metre los actes de bana mai los perpaus.

Tres grilhas de legida son balhadas, tres logicas :

1/ Universalisme, dins ‘quela tireta se troba los e las que fan passar l’uman de’n prumier, adonc beucòp d’associaci’s.

2/ Socialisme (& marxisme). ‘Quí son conhats los que las que se pensan de’n prumier coma ‘na classa sociala. La luta de l’un contre l’autre fai còr e còrs coma un sistemi eideiologique. L’organisaci’ e la fòrma de l’organisaci’ son desvelopadas de’n prumier.

3/ Passat la modernitat (post-moderne), la societat pòt estre chamjada nonmàs sus la tauvera. Es aquí que son rinjats los gais, las descreissentas, mas maitot los anarcò-individualistes. Lu relativisme es ‘na granda part d’aquela grilha, mas pas la sola.

Aquestas tramas son balhadas per comprener los desbats e las logicas de metre ne’n òbra, per eisemple, parlem n’autres anti-capitalisme o b’etot anti-liberalisme ?

Tant iò dire, las solas questions que pausí fugueten sus las metòdas de far e se ‘la ‘viá encontrat daus~de las autonomiste~a~s (o independantiste~a~s, federaliste~a~s, regionaliste~a~s …). Feminise emai la militança siguesse mai d’una vetz un afar d’eslip pas chamjat de 15 jorns.

Son trabalh se passet d’una part d’anar a de las amassadas, ‘visar, gaitar, prener de las nòtas, e d’un’ autra part, visar lu fond « fredament », tras los jornaus, los libres d’aquilhs pertits.

Per los pertits autonomistes (e/o los autres), ‘la presentet be un conh de sa grilha per los i conhar, mas, ‘la iò reconeguet, son pas estats analisats dins lu sens que ‘la es pas jamai estada ad una amassada, non pas que ilhs son pas interessants d’analisar.

Me songe que la legida dau libre deuriá estre de las bonas, iò tene que la candidata dau PS per 2014 eriá pas aquí. Afè, espere mon eisemplarí per la poncha de l’an per i tornar, beleu, o beleu pas.

  • Lu sití (>fr) de l’AL.
  • Lu sití (>fr) de la canditata oficialament desclarada a la candidatura dau pertit societalista per persentar la drecha de la gaucha ; la aima res mai que de se montrar.
  • Lu sití (>fr) de l’esditor.

-!-

Autradament, fuguet convidat ad una representaci’ d’una tropelada de teatre. Dins l’invitaci’ i aviá aquela frasòta : daus chippendales qu’an la fe.

Fau pas me’n dire mai per me descidar, emai aquò fuguesse per un quauquaren dinha de la darnièra dama patronessa*, perdon, perque aquò eriá un chause de dama patronessa*, pensatz be que i ‘ní.

La peça es tirada dau repertorí dich « de boulevard »***, ‘laidonc pas de granda intrigua, mas per visar daus chippendales particulats, sa’e far daus esfòrçs, mai-que-mai per la bona causa, aquí paiar la renovaci’ d’una meijon per de las  personas andicapadas.

Paubre dins la sala, que l’entrada es tapissada d’una granda crotz*, dau monde coma ne’n vise màs dins los films, un pauc los dau filme Tati Danielle, mas aquí, brassat per 200. Afè, aver dau ben, tot far per iò conservar, estar « entre-se » fai pas venir la gent meschaents, i a nonmàs que Bourdieu sembla aver rason sus la reproducci sociala chas los eiretiers.

La pèça eriá ben jugada. Viguí entau mon amija* jugar, desempuei lu temps. Jugar la paucha eriá beleu per l’una de las actritz ‘na fòrma d’eisutoire, marchatz saber. Puei arribet Spartacus, jugat per lu mai particulat de la tropelada****. Sens rire, ‘pelatz me Freud còp-sec. Spartacus jugat per ‘na creveta. Me diguí que la publicitat de mon amija eriá beleu ‘na messonja. E d’un còp, veiquí pas lu Spartacus apres far un estripetise, ooooooooooooo pitits, o beleu p’itas, perquè aquò es beleu mai beu per las filhas, p’itas-p’itas, vei-lu-quí apres se desmalinar e restar ne’n calaçon daurat. La pèça ‘vança, puei, un segond, sens vergonha, lu treseme e lu darnier. E la gent, de rire, de rire daus tipes que pertant son lurs amics, mas sem dins un « entre-se » e n’i a pas de geina, màs un pauc de ridicul.

Passí m’etot un bon momint, emai la pèça parlava de sexe, de la misèra sessuala de las filhas, de sexe, daus gais perquè fau be rire de gent que son pas de nòstre monde, ne’n defòra daus quauques clergues de notari presents, en defòra de las vielhas tantas anticaris de Vierzon…

-!-

Passí un bra’e moment, emai fuguessem l’avant jorn de la manifestaci’ ne’n favor de l’inegalitat per los e las celibataris que deven paiar mai d’impòst que los~las maridat~ada~s per causa de la politica familharista daus governs de drecha coma de dreita, sens obludar que los nacionalistes e/o los comunistes son pas par chamjar ‘quò-quí. Ai veraiament dau mau de comprene coma, ‘na vetz passat davant l’autel de la religion republicana, ‘quò se fai que tots drechs creissents.

‘Tenci’, dire aquò, que sei pas per lu maridatge, mesma lu gai oposat au maridatge color de pluèia, estre contre la meringuisaci’ de l’espaci public fai de me un omofòbe, segond Jan-lu-normopate, la mandarina***** nevropata daus comunautarismes nacionaus :

Peut-on être contre le mariage gay sans pour autant être homophobe ?

Non. Il y avait autrefois des pays où Noirs et Blancs ne pouvaient se marier librement. Etait-ce du racisme ? Il y a encore aujourd’hui des pays où les femmes ne peuvent se marier librement. Est-ce du sexisme ? Il y a encore aujourd’hui des pays où les homosexuels ne peuvent se marier librement. Est-ce de l’homophobie ? A toutes ces questions, je répons oui. Trois fois oui.

Flacatau ! Sei copable d’estre omofòbe per lu Carolin Forest de la pensada, copable sens iò saber, o beleu be sens iò voler ; sei beleu be quitament un omofòbe de l’interior, de las vetz.

Coma Cristina Boutin brandisset la bibla dins l’Amassada, tira te d’aquí meschaent omofòbe…

de dire sus lu ton dau Malrau.

‘Laidonc, per far chiar los gigants de la dialectica sillogistica :

-!-

E per ne’n ‘chabar, la rederia de la Tranuja©. Beucòp de libres, v-òc-es, beucòp de libres venduts de 0€10 a 1€00 per amassar un pauc de moneda e pòder ‘chaptar daus libres nuòus dins la libraria militanta. Au mitan de beucòp de basard, trobí daus vielhs romans, de vielhs autors, e daus tresors coma ‘n’enquesta sus « las meijons de rendez-vous dins París » (~1930) o d’enquera un essai sus « lu maridatge poligamic de deman » (1923), un legir progressiu, de segur.

_____

* ma liberalitat dins las miàs ferquentaci’s me perdra.
** ‘na granda mission chas los mai las de l’AL que de condurre lu lumpenproletarier.
*** es pas ‘n’insurta.
**** insistatz pas, pòde pas balhar los noms composats e/o doblament particulats, son beleu daus directors de banca, d’una granda botica… e ilhs, an un eslip pròp 😉
***** la mandarina es la fumela dau mandarin, lu que desempuei de sa tòr d’ivori ‘gaita lu monde pitit.